CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Followers

Saturday, June 11, 2011

Masalah #9


Assalammualaikum aweks comel and horrible boys :)


Semua orang ada masalah kan. Putus cinta lah. Bergaduh dengan family lah. Putus kawan lah. Ha? Putus kawan pun ada? Apa lu orang ingat putus cinta ja ada? Nonsense. Kalau orang yang tak pernah bercinta depa nak putus cinta apanya. Semua masalah semua ada penyelesaian. Gua tension gila semalam. Gua msg kawan kawan gua. tanya pendapat. Gua lebih suka merujuk masalah kat kawan lelaki. Sebab kaum kaum adam ni suka cakap lepas terus terang. Senang. Aaa, bukan gua nak puji. Perempuan bukan apa. Nak jaga hati kawan kononnya sebab tu sampai ada yang kutuk belakang tak berani cakap depan depan. Bestfriends aku kelas lain lain. Aku terlepas sesorang dalam kelas aku tu. aku nak menggila dalam kelas pun dengan boys lah.

p/s ; Kadang kadang kita patut mendiamkan diri :)

Bila lu orang ada masalah apa lu orang buat? Share sikit. Gua kan. Kalau ada masalah gua suka diam. Pastu mula lah ada masalah jiwa. Dalam family gua, gua lah yang pendiam sikit. Really? Budak baik. Hahaha. Yang lain semua ikut mama. Kuat membebel. Abah pun dah kuat membebel sekarang. Ish. Tak suka. Actually gua suka cakap tau. Tanya bestfriend(s) gua. Hehe. Gua akan bercakap banyak bila aku takda perasaan malu. Actually gua pun pemalu tau. Uhuk uhuk. Hahaha. Gedik. Sebab tu gua cakap banyak dengan bestfriend(s) gua ja. Ish. Kan dah lari topik. Tu lah excited sangat. Gua tinggal sorang kat rumah sekarang tu yang excited semacam tu. Haha. Tengok. lari topik lagi. Okay. Sambung.

Bila tension boys yang smoked mesti berkotak kotak rokok habis. Gua paham and gua pun tak kisah pasal tu. Gua okay ja. Tapi seboleh nya jangan lah merokok ye cik abang abang sekalian. Hukum merokok disamakan dengan hukum bunuh diri tau. Fakta okay. Tapi kalau dah terlanjur tu, its okay. Kurang kurang kan lah. Girls pulak kalau tension kebanyakkan mesti makan. Spesis aku lah tu. Chocolate selalu menjadi pilihan awek awek di luar sana. Yaa. Chocolate boleh mengurangkan tekanan. Satu lagi fakta.


p/s ; One of my favourite chocolate :)

Gua kalau tension gila. gua akan sibukkan diri. Buat yang tu buat yang ni. Haha. Tetiba gua jadi rajin tu jangan tanya lah kenapa. Kang tak pasal gua sepak lu. Hahaha. Gua jadi rajin kira bagus lah tu. Hehe. Bila kita buat yang tu yang ni. Kita takda masa nak pikir pasal masalah kita tu. So lama lama nanti hilang lah. Ada jugak spesis yang bila tension baling baling barang. Kononya cool. Perfume beratus-ratus lu pun lu baling sampai pecah. Lu bagi aku lah! Actually gua tak berapa faham kenapa spesis ni suka baling baling barang macam orang gila. Kerja tu takda faedah langsung. Nanti dah habis tension lu jugak yang kena kemas. Hey. Macam orang bodoh ja. Okay fine, lu orang ada maid. Lu orang kaya. Lantak lu lah.

Gua terbaca satu artikel ni. Sex mampu meredakan tekanan? Really? Sorry gua tak mahir. Tanya orang lebih arif okay. Gua rasa kan baik tidur lah daripada lu pergi buat benda bodoh. Tidur ja. Tak dapat tidur? lu pasang lah lilin aromatheraphy tu. Bukak lah slow music. Music piano ka. Jangan lah kau tension lu pergi dengar lagu tah papa. Bengong lu. Haha. Selain tidur apa kata lu pergi ajak adik lu main kejar kejar ka main game ka. Kan bagus. Dapat jugak lu eratkan hubungan lu dengan adik lu. Ajak mak lu pun boleh lah.

Your family is the best one :)

Cara yang sepatutnya lu buat ialah lepaskan. Cerita dekat bestfriens(s) lu, mak bapak lu, awek lu, boyfriend lu. Apa guna dorang kan? Actually lu yang takut sangat nak cerita padahal dorang no problem ja takat nak pinjamkan kau telinga dorang untuk kau menjerit jerit, merepek, memaki and so on. Lu still ada ALLAH yang tak pernah lupa kan lu. Tapi lu ja lupa kan DIA. ALLAH ada untuk lu. Lu pergi lah sembahyang sunat, duduk berteleku atas sejadah sambil baca al-quran ka apa ka. Either lu selalu tinggalkan DIA. DIA tak pernah tinggal lu walau seminit pun. Lu sepatutnya selalu berdoa. Tenangkan hati lu tu. ALLAH suka tau orang mintak doa. Gua tahu lah lu tu kadang kadang benda wajib pun lu tinggal. Tapi DIA tak pernah tinggalkan lu lah. Believe me.

Actually banyak lagi cara untuk lepaskan tension ni. Gua tau lu orang kaya. Pergi la melancong ka apa ka. Shopping! Lu orang mesti suka. Haha. Pergi lah buat apa yang patut. Its okay. Hak lu. Takda sapa larang :)




Produced By,
 ummiathirahmohdyusoff

No comments:

Post a Comment